Regulamin
Spis treści

    REGULAMIN INTERNETOWEGO SYSTEMU ZAMÓWIEŃ FARUTEX 
    z 06.06.2013r.

     

    I. Definicje

    Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

    1. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Systemu zamówień.

    2. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);

    3. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Internetowego systemu zamówień Farutex;

    4. Internetowy system zamówień (System zamówień) – serwis internetowy dostępny pod www.e-farutex.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;

    5. Towar – produkty prezentowane w Systemie zamówień;

    6. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Farutex Sp. z o.o., a Klientem, zawierana z wykorzystaniem Systemu zamówień;

    7. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej – ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.);

    8. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);

    9. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.

     

    II. Postanowienia ogólne

    2.1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Internetowego systemu zamówień dostępnego pod www.e-farutex.pl.

    2.2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    2.3. System zamówień, działający pod www.e-farutex.pl, prowadzony jest przez Farutex Sp. z o.o.

    2.4. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:

    a) zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach Systemu zamówień;

    b) warunki i zasady dokonywania elektronicznej rezerwacji produktów dostępnych w ramach Systemu zamówień;

    c) warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Systemu zamówień;

    d) zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Systemu zamówień.

    2.5. Korzystanie z Systemu zamówień jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:

    a) aktualna przeglądarka internetowa,

    b) dostęp do Internetu.

    2.6. W celu korzystania z Systemu zamówień Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.

    2.7. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Farutex Sp. z o.o. zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Systemu zamówień do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.

    2.8. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.e-farutex.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.

    2.9. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Systemu zamówień, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

     

    III. Zasady korzystania z Internetowego systemu zamówień

    3.1. Warunkiem rozpoczęcia korzystania z Systemu zamówień jest rejestracja w jego ramach.

    3.2. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Systemu zamówień.

    3.3. Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych kontaktowych.

    3.4. Farutex może pozbawić Klienta prawa do korzystania z Systemu zamówień,

    jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Systemu zamówień, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
    a) podał w trakcie rejestracji w Systemie zamówień dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
    b)      dopuścił się za pośrednictwem Systemu zamówień naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Farutex,
    c)       dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Farutex za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Farutexu.

    3.5. Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania z Systemu zamówień, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Farutexu.

    3.6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, System zamówień podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.

    3.7. Klient zobowiązany jest w szczególności do:

    a) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,

    b)  korzystania z Systemu zamówień w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,

    c) niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Systemu zamówień niezamówionej informacji handlowej,

    d) korzystania ze Systemu zamówień w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla Farutex,

    e)  korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Systemu zamówień jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,

    f)  korzystania z Systemu zamówień w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

     

    IV. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży

    4.1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Systemu zamówień należy wejść na stronę internetową www.e-farutex.pl, dokonać wyboru Towarów, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.

    4.2. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.

    4.3. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Złóż zamówienie” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.

    4.4. Po podaniu przez Klienta korzystającego z Systemu zamówień wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:

    a) przedmiotu zamówienia,

    b) jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują), wybranej metody płatności, wybranego sposobu dostawy,

    czasu dostawy.

    4.5. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Złóż zamówienie”.

    4.6. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Farutex Sp. z o.o. Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.

    4.7. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zatytułowaną Potwierdzenie otrzymania zamówienia, zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.

    4.8. Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.

    4.9. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.

     

    V. Dostawa

    5.1. Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.

    5.2. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się transportem własnym. Istnieje możliwość osobistego odbioru.

    Koszty dostawy pokrywa Farutex.

    5.3. Termin realizacji dostawy uzależniony jest od stanów magazynowych i jest zgodny z ustalonym harmonogramem dostaw.  uzależniony jest od stanów magazynowych.

    5.4. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.szczecin.e-farutex.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.

    Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży Towarów następuje poprzez przesłanie Klientowi na podany adres e-mail oraz poprzez dołączenie do przesyłki zawierającej Towar wydruku potwierdzenia, specyfikacji Zamówienia oraz faktury VAT.

    VI. Ceny i metody płatności

    6.1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT (z wyróżnieniem wysokości stawki), cła oraz wszelkie inne składniki.

    6.2. Klient ma możliwość uiszczenia ceny:

    a) przelewem na numer konta bankowego  8816001260 0004090270340001,

    b) gotówką.

     

    VII. Uprawnienie do odstąpienia od umowy

    7.1. Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, przysługuje – na podstawie przepisów prawa – prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 10 dni i wysyłając je na adres Farutex Sp. z o.o. podany w niniejszym Regulaminie.

    7.2. Termin 10-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru.

    7.3. Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku produktów, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu.

    7.4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towaru należy zwrócić na poniższy adres:

    Farutex Sp. z o.o., ul. Kniewska 2H, 70-846 Szczecin

    7.5. Zwracany przez Klienta Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu, a także dostarczony w odpowiednich dla niego warunkach (np. chłodniczych, mroźni itp.).

    7.6. Koszt opakowania i odesłania towaru ponosi Klient.

     

    VIII. Reklamacje dotyczące Towarów

    8.1.Farutex Sp. z o.o. jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, za niezgodność z Umową sprzedaży Towaru zakupionego przez tego konsumenta, w zakresie określonym Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    8.2. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres e-szczecin@farutex.pl. Farutex zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.

    8.3. Farutex Sp. z o.o. nie jest producentem towarów. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru.

     

    IX. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną

    9.1. Farutex podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Systemu zamówień, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.

    9.2.Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Farutex o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Systemu zamówień.

    9.3. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Systemu zamówień Klient może zgłaszać pisemnie na adres: Farutex Sp. z o.o. , ul. Jesienna 4, 70-807 Szczecin, mailowo pod adres e-szczecin@farutex.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.

    9.4. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.

    9.5. Farutex zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.

     

    X. Postanowienia końcowe

    10.1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Farutex Sp. z o.o. a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.

    10.2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Farutex Sp. z o.o. a Klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Farutex Sp. z o.o.

     

    10.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
    Zamknij